Tuesday, April 8, 2014

Ke Legolandlahh kitee

Hoii bangun² pagi umah aku takde air. Setitik pon tak keluar. Trus EL. Emergency leave. Cemasss ok. Bangun² nk berak skali air takde. Mane celahhh nk cebokkkk. Menung jabbb memikirkannn nasibbbb..

Nie nk cerita trip aku ke Legoland. Sebenarnya kisah nie  dah lama. Sbb tak penah up lagii marilahh aku cerita serba sedikit pasal cite aku ke Legoland.


Aku pegi bertiga. Nie pon last minit plan. Nk bercuti tapi tak tahu nk kemana. Lagi satu tak mau cuti lelama. Pikir punya pikir punya pikirrr Legolandlahh.



Memandangkan sepupu aku ade kat JB, jadi marilahh kita gunakan dia sebaik mungkin. Kete putih tu sepupu aku. Dia nie tercampak kat JB sbbnya bini dia cikgu kene tukar kesana. Jadi nk tak nk dia terpaksalahh ikut keje sana. Tapi skrg dia dah balik Kajang dah. Kembali ke pangkal jalan.


 Tempat pertama aku nk pegi ialah makan kacang pool. Org duk ckp pasal kacang pool nie sampai aku termimpi². Mesti kene rasa jugak. Jadi aku dah siap² ckp ngan sepupu aku yg aku nk mkn kacang pool nie dulu yang lain kita boleh tolak tepii. Hahahahahahahahaaa


Mmg sedap, takde tipu, serius. Klu korang yg tak penah rasa tuu jgnlah terpedaya dengan nama kacang tu. Bukalahh 100% kacang dalamnyaa. Ade daging dlm tu. Pastu atas dia letak teluk goyang disajikan bersama roti. Kompem korang nk repeat skali lagi. Kedai nie terletak kat sebelah bomba. Bomba mane?? Aku dah lupa. Korang googlelahh kompem jumpa. Jgn marahh haaa..


Aku tido kat hotel M Suite. Aku penah dgr cerita yg hotel nie berhantu. Tapi hentam jerlahh sbb aku suka bilik dia besar siap ader sofa tuk rehat². Jadi amatlah selesa walaupon nk pegi makan agak jauh. Dulu masa Danga Bay ade mmg senanglahh. Skrg nie Dangga tah maner Bay tah mane. Tutup sudah..


Destinasi kedua Johor Premium Outlet. Nie kali kedua aku pegi situ. Masa aku sampai tu dah pukul 9. Kedai tutup kul 10. Jadi aku dah mcm lipas kudung laju giler aku menuju kat kedai yg aku nk pegi. Member aku dok masuk dari satu kedai ke satu kedai. Lambat sangat. Akhirnya tak dpt ape pon. Sbb takde yg berkenan. Tak berkenan ker duit tak cukup.. Hahahahahahahahaaa

Keesokannya kul 9 pagi kitaorg bertolak dari hotel ke Legoland. Tak sesat alhamdulillahh..hahahaha. Cuaca masa tu mmg sedang² sedap. Taklah panas sgt pastu berangin plak. Sesuaii untuk kita berjalan².







Org takdelahh ramai sangat. Nk beli tiket pon senang. Harga tuk warga Malaysia RM 120, RM10 dia kasi voucher tuk beli makanan /gift. Tuk bukan warga Malaysia tak ingat plak aku berapa harganya. Tapi mahal skitlahh dari warga kan. Yg nie mmg aku setuju. 


Sebelum kita nk jln tak tentu arah eloklahh kita tgk map dulu. Kene plan mane nk pegi dulu. Kang takdelahh kaki kau lenguh tak tentu pasal. Jadi plan dulu elok². 


Ok nie aku kasi korang tgk Legoland dari pandangan atas. Jadi korang tgk jerlahh ekk gambar² kat bawah nie. Tuk senang korang bayangkan






Sebenarnya bagi aku Legoland nie mmh tuk budak²lahh. Tak mcm USS yg permainannya ader tuk org dewasa. Jadi kepada korang yg dewasa tu pikirlahh dua kali tuk pegi Legoland. Bukan tak kasi cuma nanti korang bosan kat dlm tu. Percayalah ckp aku. 



Seperti yg korang tahu kat dlm nie byk bangunan²seluruh dunia di buat pakai Lego. Mmg sebijik sejibon ooo. Penat aku berselfie kat sini. Yerlah nk mintak org tlg ambik gambar semua dok kusyukk. Jadi kau layanlahh diri sendiri.





Jenuh berjalan maka tibalah masa tuk mkn. Masuklahh aku kat cafe yg ade. Tanya punya tanya kau tahu takder nasi. Semua makanan western. Ape ke gile taman tema kat Malaysia tak jual nasi. Hoii aku tak bolehlahh klu tak mkn nasi. Boleh buat gaduhh betul. 

aku : "dik takde jual nasi ke??"

adik jual : "takdelahh bang, roti² ade"

aku : "roti² tak kenyang dik, kita org org kampung kene mkn nasi"

Trus blah ngan muka tak puas ati.. ..


Akhirnya kitaorg mkn pizza ngan sup. Hoii tak puas. Perut tgh lapar klu dpt nasi mmg mantap. Barulahh ader semangat nk sambung jalan.


Keseluruhannyaa Legoland nie tak berapa best bagi aku. Nora bagi 2 bintang. Masa aku pegi nie waterpark tak bukak lagi. Mungkin klu semua dah bukak baru Nora bleh bagi 4 bintang. Hahahahahahahaa..

2 comments:

  1. memang ke kampungan sangat lah ko haha

    ReplyDelete
  2. Nk buat camne sedar diri.. hahahahahahahahaa

    ReplyDelete