Tuesday, May 11, 2010

KASIH SAYANG

Sana sini org bercerita pasal Sambutan Hari Ibu. Klu korang panggil Mak jadi Sambutan Hari Mak. Klu korang panggil Mummy jadinya Sambutan Hari Mas Idayu. hahahahaha. Ok tak lawak.

Sepanjang idop, aku tak penah Sambut Hari Mak. Bukan tak hargai jasa mak aku tuu, tapi aku mmg tak nk ader hari tertentu tuk sambut sbb aku sambut setiap hari. Tak kira susah, lagilahh biler dah senang nie.

Aku kat umah mmg pemalas. Malas aku tu boleh dikategorikan dah tahap dewa. Nk kemas bilik malas, basuh pingan sebijik pon malas, sabit rumput lagila malas. Kire serba serbi malaslaaa. Yg aku rajin biler kat umah tu makan ngan tido. Tu mmg tip top. Tak der jual punya.

Tapi yg aku heran mak aku langsung tak marah. Dia biar jer anak last dia nie perangai mcm tu. Lagi dia belai ader. "Dy dah mkn" "Dah² jgn tgk tv tu sgt, gie tido". Tula ayat² yg selalu kuar. Mak aku nie sungguh memahami.

Klu aku ckp masakan mak aku sedap mesti korang ckp "mmglaa masakkan mak sendiri sedap". Tapi masakan mak aku nie mmg sedap. Tak penah aku rasa kat maner² pon. Bukan aku jer ckp. Jiran² aku pon semua ckp. Yerlaakan maner tak sedapnya, umur 16thn dah kawen. Pastu tak keje. Ari² kejenya masak n jaga rumah tanggga. Klu tak sedap gak masak tak tahulaa aku nk ckp. Hahahahahahaaaa...

Aku akan lagi dibelaii klu aku demam. Setiap saat tny keadaan aku. Siap suap mkn lagi. Sgt baikkan mak aku.

"Org tak mampu nk kasi emas sekilo, org hanya mampu kasi kasih sayang. Tapi org janji akan jaga mak sampai biler²"

4 comments:

  1. huwaaa...ayat last tu meruntun jiwa aku...
    hepi mother's day buat mak ko...
    p/s : agak2 dia nyesal tak dapat anak pemalas tahap dewa cam ko ni? wakakakaka

    ReplyDelete
  2. az: aku penah tny mak aku, dia kata tak nyesal cuma kesal jer..hahahaa

    ady: malas sudah

    pgurlz: ........... (malas jugakk)

    ReplyDelete